VISOS DIENOS MOKYKLA

"KIEKVIENĄ MOKINĮ PRIIMAME ATVIRA ŠIRDIMI"

Vilniaus privačioje gimnazijoje vadovaujamės pagrindine filosofija:
 
“Pozityvus individualios pažangos ugdymas, vedantis į asmeninę sėkmę”
 
Gimnazijoje vadovaujamės holistine  – panoraminio ugdymo prieiga, kuomet ugdymo sritis ir mokomuosius dalykus, ugdymo procesą ne tik individualizuojame, papildome per įvairiausias formalaus ir neformalaus ugdymo sritis, tačiau ir pritaikome tinkamiausius ugdymo metodus ir metodikas.

VEIKLOS

Mokykloje laikomės nuomonės, kad vaikas neturi būti apkrautas veiklomis, bet visgi – užimtas. Tinkamai paskirstytas užimtumas padeda suvaldyti vaiko silpnąsias ir stipriąsias puses, į jo dienotvarkę įneša aiškumo, saugumo ir, be abejo, padeda tobulėti. Tad daug dėmesio skiriame ne tik pamokų kokybei, bet ir laikui po pamokų. Džiaugiamės, kad mokiniai noriai įsilieja į siūlomas veiklas ir neskuba namo, todėl mokyklos languose iki pat vakaro dega šviesos, girdisi jaukus šurmulys.

Ką gi mes veikiame po pamokų?

Būname gryname ore. Pats paprasčiausias, bet tikrai ne prasčiausias būdas padaryti pertraukėlę nuo mokslų ir darbų – pabūti gryname ore. Turime nuosavą gamtos oazę – didelį saugomą kiemą – į kurį nuskambėjus skambučiui suguža ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Skatiname vaikus kuo dažniau čia ateiti, įkvėpti gryno oro, pailsinti galvą ir „įdarbinti“ kūną: pajudėti, pabėgioti, pažaisti čia įrengtose žaidimų aikštelės.

Ruošiame pamokas. Visada siekėme, kad mokykloje vaikai jaustųsi kaip antruose namuose. Todėl atsipūtę lauke, pavalgę pietus valgykloje, mokiniai čia ruošia ir pamokas. Tokiu būdu jie turi galimybę pasitarti su mokytojais, jei kyla kokių nors neaiškumų, nereikia nešiotis sunkių vadovėlių. Be to, didelę dalį pamokų ruošos sudaro grupinio tipo darbai, tad juos atlikti nė neišėjus iš mokyklos kartu su klasės draugais yra patogu. Mokiniai mokomi visą darbą atlikti mokykloje, o namuose ilsėtis.

Lankome būrelius. Tam, kad vaikas atskleistų visas savo galias ir potencialą, jis turi būti ugdomas kūrybiškai. Todėl mokydami naudojame įvairius, nestandartinius metodus. Netgi popamokinė veikla organizuojama taip, kad įsilietų ir papildytų mokymo procesą. Galbūt vaikas nesupranta matematikos užduoties pamokoje, bet raktą į jos sprendimą jis suras šachmatų būrelyje? Gal jam nepatinka kūrinys, kurį reikia skaityti literatūros pamokoje, bet dramos mokytoja pasiūlys užuot skaičius, suvaidinti? Popamokinėje veikloje daug dėmesio skiriame įvairių kompetencijų, emocinio intelekto ugdymui. Aišku, ne mažiau svarbu, kad vaikams būtų tiesiog smagu – atrasti, pažinti. O veiklų pasirinkimas išties platus ir kasmet atnaujinamas: nuo baleto iki aikido treniruočių.

Konsultuojamės su mokytojais. Atsižvelgdami į tai, kad kiekvienas vaikas yra individualus, skirtingai priima ir supranta informaciją, mūsų mokyklos pedagogai po pamokų konsultuoja mokinius papildomai. Itin naudinga, kad vaikas, kuris tądien nesuprato istorijos temos, gali eiti konsultacijos pas kitą istorijos mokytoją. Juk kiekvienas pedagogas turi savo mokymo metodiką ir mokina skirtingais būdais: vieno istorijos mokytojo išaiškinimas mokiniui gali būti suprantamesnis nei kito. Papildomai dirbama ir su itin gabiais vaikais, kurie pajėgūs išmokti daugiau nei bendraamžiai. Pedagogai tarpusavyje daug komunikuoja, bendradarbiauja ir bendromis jėgomis stengiasi, kad kiekvienas vaikas patirtų mokymosi džiaugsmą, peržengtų savo asmenines ribas ir pasiektų laimėjimą.

Bendraujame su auklėtojais. Pamokų metu skirti individualaus dėmesio kiekvienam auklėtiniui sudėtinga. Tad visų klasių auklėtojai mokykloje dirba bent iki 16:30 val., kad pasibaigus pamokoms, jie galėtų pamatyti savo auklėtinius kiek kitokioje šviesoje. Tokia praktika padeda pajusti klasės psichologinę atmosferą, suprasti, ar kuriam mokiniui nereikia papildomos pagalbos ar paprasto pokalbio, patarimo. Tai – socialinio-emocinio ugdymo dalis.

Nė nejusdami mokomės anglų kalbos. Oficialiai tai vadinama panoraminio ugdymo refleksijomis. Po pamokų mokykloje lankosi anglakalbė socialinė pedagogė Mercy ir su mokiniais laisvu stiliumi kalbasi apie jų dieną. Klausia, ką naujo jie išmoko, ko galbūt nesuprato, ką veikė popamokinėje veikloje, kokių namų darbų uždavė mokytojai, aptaria aktualijas, net paprašo patarimo, tarkime, kaip jai, nevietinei, atsidaryti sąskaitą banke ir pan. Toks bendravimas gerina vaikų anglų kalbos žinias ir tuo pačiu iš mokinių gaunamas atgalinis ryšys apie mokymosi procesą.