Mokytojų kūrybinės dirbtuvės

Kai mokyklos koridoriuose nutilo įprastinis šurmulys ir prasidėjo mokinių rudens atostogos, VšĮ Vilniaus privati gimnazija savo darbuotojus pakvietė padirbėti kitaip - netradiciškai, kūrybingai ir nenuobodžiai.

Tokią galimybę žadėjo ne tik darbotvarkėje įrašytas seminaro pavadinimas “Kūrybinės dirbtuvės“, bet ir paslaptingos administracijos darbuotojų šypsenos. Pasitvirtino toji galimybė vos tik susirinkus mokyklos salėje, kur mokytojų laukė darbui paruošti staleliai, priemonės ir... ta pati administracija. Jokio įprasto seminarui lektoriaus, jokios įtampos - visi savi. Artumo jausmą dar labiau sustiprino netradicinė seminaro pradžia, kai mokyklos pavaduotoja Edita Zabalevičiūtė (kuri ir vedė seminarą), užuot sausai paskelbusi temą, pavaišino visus obuoliais ir pasidalino įspūdžiais iš seminaro, kuriame lankėsi pati. Savo pasakojimą pavaduotoja pagyvino filmuota medžiaga. Trumpi, taikliai parinkti siužetai leido patikėti įtaigiais profesoriaus M. Kaziniko žodžiais apie kompleksinį mokymą. Maža to, idėja vieną temą susieti su keletu mokomųjų dalykų pasirodė patraukli ir galima įgyvendinti.

IMG_3099
IMG_3112(1)
IMG_3142

Tolesni seminaro įvykiai klostėsi tarsi kokioje pamokoje: rimti ir solidūs pedagogai virto mokiniais ir ėmė kelti linksmą šurmulį. Obuoliai, išdalinti seminaro pradžioje, buvo pakomentuoti kaip siejimo su literatūra, matematika ir kitais mokomaisiais dalykais priemonė. Taip netikėtai paaiškėjo seminaro tema ‚,Panoraminis mąstymas“ ir tikslas - išmokti sukurti kompleksinę pamoką.

IMG_3121
IMG_3131
IMG_3158

Užduotys keitė viena kitą, pristatymas vijo pristatymą, o darbui skirtas laikas nenumaldomai bėgo į pabaigą. Įdomu tai, kad salėje nesimatė nė vieno nuliūdusio ar pavargusio. Mokytojų veiduose švietė šypsenos, kurios neišnyko ir tam laikui pasibaigus. Nedingo ir šurmulys. Į namus besiskirstantys mokytojai stoviniavo koridoriuose, aptarinėjo seminaro metu kilusias mintis, tarėsi, kokias idėjas būtų galima įgyvendinti per pamokas. Mini pamokų-treniruočių metu suvokta panoraminio mąstymo galimybė paskatino pasitikėti savo kūrybine dvasia. Tapo aišku, jog galima dirbti ir jaustis kitaip - nenuobodžiai, savitai, kūrybingai. Todėl galima drąsiai teigti, jog mokytojų darbas per atostogas gali būti ne niūri būtinybė, o malonumas, kurio verta laukti