IRMA4895

Seniūnės pavaduotojas – Edgaras

Laisvalaikio organizatoriai – Naumantas ir Dani

Rugsėjo 1-osios šventė

Pirmoji pamoka naujais mokslo metais, aštuntos klasės pradžia, paskutiniai metai progimnazijoje. Mintys apie kertinius gyvenimo pamatus - vertybes, gyvenime iškylančias kliūtis ir visus tarpelius užpildantį gyvenimo džiaugsmą. Mintys ir palinkėjimai sau, naujiems mokslo metams…

Tradiciškai mokslo metus pradedame nuo edukacinio filmo.

Rugsėjo 19 d. vykome į kino teatrą “Pasaka”, žiūrėjome “Mokausi iš kino” repertuaro prancūzų edukacinį filmą “Naujokas”. Filmas savyje talpina labai daug temų: siekio pritapti, jausmų priešingai lyčiai, neįgaliojo žmogaus ir atvykelio iš kitos šalies integracija klasėje, tikros draugystės paieškos, jauno žmogaus vertybių pasirinkimas, humoro ir patyčių skirtumus. Šis filmas sukėlė daug diskusijų. Koks humoras yra kitose kultūrose? Ar visi juokai prancūziškame filme buvo suprantami mums čia Lietuvoje?

Rugsėjo 27 – 29 dienomis, kartu su gimnazistais, keliavome į Austrijos sostinę imperatoriškąją Vieną. Aplankėme Čekijos miestą Olomoucą – istorinę Moravijos sostinę, įkurtą legendinio Julijaus Cezario, Šv. Trejybės koloną, įrašytą į UNESCO kultūros paveldą, gotikinę XIV a. bažnyčią, kurioje palaidotas karalius Vaclavas III, miesto rotušę, astronominį laikrodį, Šv. Mauricijaus bažnyčią, barokinį Cezario fontaną. Kitą dieną vykome į Austrijos miestą Kremsą, iš visų pusių apsuptą vynuogynų ir abrikosų sodų. Plaukėme Dunojaus upe, grožėdamiesi upės pakrantėje išsibarsčiusiais senaisiais kaimeliais su siauromis gatvėmis ir bažnyčios bokštais, viduramžių pilimis, kalnais ir kalvomis. Atvykome į Melko miestą, kuriame lankėmės nuo 1089 metų veikiančiame Melko benediktinų vienuolyne. Po pietų atvykome į Vieną – imperatoriškosios prabangos, elegancijos ir romantikos miestą. Lankėmės Marijos Teresės aikštėje, Hofburge – didingame Habsburgų dinastijos rūmų komplekse, praėjome pro Maro koloną – paminklą 75 tūkstančiams maro aukoms, gotikos šedevrą – Šv, Stepono katedrą – svarbiausią miesto simbolį, garsiąją Vienos operą, paminką genialiam kompozitoriui – Mocartui, antikinę šventovę primenantį parlamentą ir miesto valdžios rezidenciją – Rotušę. Grįžome į Vilnių pilni įspūdžių.

Pagavę įspūdingą “bobų vasaros” dieną, spalio 11 d., susiorganizavome kelionę į Neries regioninį parką- įveikti Dūkštos pažintinį taką – vieną sudėtingiausių, daug fizinių jėgų reikalaujantį, tačiau patį įdomiausią Neries regioninio parko maršrutą, kuriuo tikrai buvo verta keliauti. Lydimi parko gido Sauliaus, ėjome lietuviškuoju kanjonu – Dūkštos upelio slėniu, išklausėme pasakojimus apie retuosius augalus ir gyvūnus gyvenančius parke, radome ir užkopėme į įspūdingą Karmazinų alkakalnį, užlipome į gamtos ir žmogaus sukurtus Bradeliškių ir Buivydų piliakalnius, pasigrožėjome įspūdingomis rudens spalvomis pasipuošusia gamta, suradome storiausią apylinkėse Šventąjį Daubų ąžuolą. Grįždami namo aplankėme Karmazinų pilkapyną - senąsias lietuvių genties laidojimo vietas, ištyrinėtus ir vienintelius Lietuvoje atkurtus pilkapius. Žygis po Lietuvos praeities liudininkus ir gamtos sukurtas nuostabiąsias regyklas, buvo išties įspūdingas.

Spalio 23 dieną ėjome į kino teatrą “Skalvija” žiūrėti istorinio edukacinio filmo "Tarp pilkų debesų", sukurto pagal lietuvių kilmės amerikiečių rašytojos Rūtos Šepetys romaną. Tai filmas apie 1941 m. birželio 14-15 d.  lietuvių trėmimus į Sibirą, apie išgyventą skausmą, alkį, šaltį, sovietų žiaurumą ir nepakeliamas gyvenimo sąlygas Sibire. O šalia to – žmonių gerumą vienas kitam, pirmąją meilę ir negęstančią viltį išgyventi. Žmogiškąją stiprybę prieš žiaurų likimą.

Filmo istorinį ir literatūrinį kontekstą aptarėme per istorijos ir lietuvių k. pamokas.