Panoraminis ugdymas 2012-2013

I trimestras (vykdoma visus metus)

Spalio 27 diena gimnazijos penktokams buvo įsimintina, mat jiems, dar gerai nespėjusiems susivokti nuolat besikeičiančių mokytojų sraute, teko dar vienas iššūkis – pamoka net su penkiomis mokytojomis vienu metu.

Tokia pamoka gimnazijoje – ne naujiena. Tęsdami panoraminių pamokų tradiciją, mokytojai nusprendė ją taikyti kiek dažniau. Taigi sutapus kelių mokomųjų dalykų temoms ir buvo imta ruoštis tokiai netradicinei  pamokai.

Aš ir mano pasaulis projektą inicijavo istorijos mokytoja I. Pokutneva. Prie jos prisijungė lietuvių,anglų, gamtos ir dailės mokytojos. Visą savaitę mokiniai aktyviai rinko medžiagą, susijusią su minėta tema, ir ruošė skirtingų mokomųjų dalykų pristatymus.

DSC01002
DSC01026
DSC00990(1)

Netradicinės pamokos dieną,ketvirtadienį, smagiai nusiteikę mokiniai ir mokytojos rinkosi į pamoką. Vaikai noriai atsakinėjo bei puikiai improvizavo pereidami nuo vieno mokomojo dalyk prie kito. Mokytojos džiaugėsi, jog vaikai jaučiasi laisvai ir yra paruošę puikius pristatymus.

“Pamoka pavyko puikiai”-buvo nuspręsta vienbalsiai, mokytojoms aptariant praėjusią pamoką. Tai puikus mokymosi būdas ne tik siekiant paįvairinti mokymosi kasdienybę, bet ir galimybė mokiniams susieti įvairių mokomųjų dalykų žinias į vieną visumą.

Tokių integruotų pamokų mokytojos žada ir ateityje.

II trimestras

VŠ Į Vilniaus privačios gimnazijos penktokams mokslo metai- iššūkių ir įdomybių metai.

Jei pirmame trimestre teko paragauti netradicinių pamokų skonio, tai antrasis- ne išimtis. Gruodžio 12 dieną net trijų mokomųjų dalykų- lietuvių, istorijos ir dailės- mokytojos vedė jau tradicija 5-ose klasėse tapusią pamoką apie gyvenimą viduramžių Lietuvoje.

Penktokai turėjo paruošti projektus iš istorijos, parašyti rašinėlius lietuvių kalbai, o per dailę- pavaizduoti viduramžių laikotarpį vaizduojančius momentus. Minėtą gruodžio 12 dieną mokiniai kartu su mokytojomis D. Ambrakaitiene ir I. Pokutneva susirinko baigiamajam projektų pristatymui.

DSC01164
DSC01158
DSC01169

„Ar lengva gyventi viduramžiais? Šis klausimas buvo svarbiausias probleminis klausimas, į kurį ir reikėjo atsakyti mokinių darbais.

Mokiniai pasakojo apie tai, kaip jautėsi belaisviai, kariai ar vaikai, pristatė reikšmingiausius kunigaikščių nuopelnus ir dalinosi įspūdžiais apie tai, ką svarbaus pavaizdavo savo piešiniuose.

„Nelengva, bet tai, kas vyko, buvo svarbu ir labai reikalinga dabarčiai“, - tokios nuomonės buvo prieita pamokos pabaigoje.

Tiek mokiniai, tiek mokytojos džiaugiasi pavykusia pamoka ir žada tokių projektų ir kitame trimestre.